ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Description

Αγιασμός Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι  ο Αγιασμός θα γίνει  τη  Δευτέρα στις 10.00π.μ στο προαύλιο χώρο του σχολείου.

Τη Δευτέρα 12/09/2022 η προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο θα γίνει σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα. Συγκεκριμένα:

  •  Στις 8.45 π.μ  θα έρθουν μόνο τα παιδιά της  Α΄ Τάξης για να τα τοποθετήσουμε στα  τμήματα που ανήκει το καθένα και να τους δώσουμε τα  βιβλία. Κάθε παιδί θα πρέπει να έχει την σχολική του τσάντα  ή  2 χοντρές νάυλον τσάντες για να μπουν τα βιβλία. Θα ακολουθήσει ο Αγιασμός και αμέσως μετά μπορούν να φύγουν.
  •  Οι άλλες τάξεις  Β΄και  Γ΄ θα έρθουν κανονικά στις 9.45π.μ. Θα γίνει ο Αγιασμός και αμέσως μετά θα πάρουν τα βιβλία τους και  θα φύγουν. Κάθε παιδί θα πρέπει να έχει την σχολική του τσάντα  ή  2 χοντρές νάυλον τσάντες για να μπουν τα βιβλία.

 Την Τρίτη, 13/09/2022 οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο από τις 8:00 έως και 08:15. Δεν χρειάζεται να φέρουν βιβλία. Αρκεί να έχουν μαζί τους ένα πρόχειρο τετράδιο και στυλό για να γράψουν το πρόγραμμα των επόμενων ημερών.

 Τέλος σας υπενθυμίζουμε ότι η χρήση μάσκας είναι προαιρετική για μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσα στο χώρο του σχολείου. Οι γονείς μπορούν – εφόσον το επιθυμούν – να παρευρεθούν στον αγιασμό των μαθητών μας.

 Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων  του 1ου Γυμνασίου Ταύρου σας εύχονται μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία. Θα είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε πρόβλημα που νομίζετε ότι πρέπει να γνωρίζουμε, για τη σωστή παρακολούθηση των μαθητών μας. Ευελπιστούμε σε μια καλή συνεργασία μαζί σας, δεδομένου ότι θεωρούμε αναγκαία τη συμβολή σας  στη καλή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας.

 

ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

 Στη συνέχεια ακολουθεί ένα συνοπτικό κείμενο με τους κεντρικούς άξονες του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου μας. Θα θέλαμε να διαβαστεί προσεκτικά από εσάς γιατί πρέπει να γίνει κατανοητό στα παιδιά σας ότι ο σεβασμός στους κανόνες δεν  σημαίνει υποταγή και καταπίεση, αλλά καλή διάθεση να συνεργαστούν σωστά με τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές. Το παρόν  κείμενο γενικών κανόνων προκύπτει από την υπάρχουσα νομοθεσία που αναφέρεται στη  συνεργασία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.

  Στόχος του σχολείου και του σχολικού κανονισμού είναι να δημιουργήσει το κατάλληλο ανθρώπινο, κοινωνικό και παιδαγωγικό κλίμα μέσα στο οποίο θα γίνει δυνατή η ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή, η κοινωνικοποίησή του, η αγωγή στη δημοκρατία και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων  και δεξιοτήτων. 

 1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

 Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν χτυπήσει το κουδούνι και παραμένουν στο προαύλιο. Με το χτύπημα του κουδουνιού η πόρτα του σχολείου θα κλείνει.Μαθητής/τρια που καθυστερεί δεν γίνεται δεκτός/η  στην τάξη την πρώτη ώρα και παίρνει απουσία. Επίσης οι μαθητές/τριες που στις ενδιάμεσες ώρες προσέρχονται καθυστερημένα στο σχολείο  ή στην τάξη μετά την είσοδο του καθηγητή σ’ αυτήν, δεν γίνονται δεκτοί στο μάθημα και παίρνουν απουσία εκτός από την περίπτωση που τους δώσει άδεια η Διεύθυνση του Σχολείου.Η συχνή καθυστέρηση αποτελεί πρόβλημα και θα ενημερώνεται ο κηδεμόνας.

  Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων,χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ.ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.

 2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος

 Η παρεμπόδιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η διαταραχή του καλού κλίματος που είναι απαραίτητο στην τάξη, αποτελούν το πιο συνηθισμένο αλλά και το πιο σοβαρό πρόβλημα στην καθημερινότητα του σχολείου. Η φασαρία στην τάξη, η χρήση συσκευών, η διακοπή του μαθήματος για συνεχείς παρατηρήσεις, είναι φαινόμενα  που εμποδίζουν τη λειτουργία της τάξης και αδικούν όλους τους μαθητές. Γι αυτό πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα, σταθερά και ήρεμα. Αν η απαραίτητη συζήτηση δεν λύσει το πρόβλημα και υπάρξουν ποινές,   είναι φανερό ότι αυτές  δεν έχουν  σκοπό την τιμωρία ή την προσβολή του μαθητή/τριας. Έχουν σκοπό  να δώσουν την ευκαιρία στο μαθητή/τρια να προβληματιστεί για τη συμπεριφορά του και να βελτιωθεί καθώς επίσης και να προστατέψουν το δικαίωμα όλων των μαθητών στην ηρεμία και τη μάθηση. Μετά από τρείς συνεχόμενες ποινές (παρατήρηση, επίπληξη, ωριαία αποβολή), θα ενημερώνεται ο κηδεμόνας.

 3. Χρήση κινητών τηλεφώνων και φορητών συσκευών αναπαραγωγής ήχου.

 Παρατηρούμε καθημερινά ότι αρκετοί μαθητές φέρνουν στο σχολείο κινητά τηλέφωνα και φορητές συσκευές αναπαραγωγής ήχου.Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά βλαπτικό διότι ενοχλούν και δεν παρακολουθούν το μάθημα, βιντεοσκοπούν μαθητές και καθηγητές και ανεβάζουν βίντεο ή φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε συσκευή από τις παραπάνω ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από την ισχύουσα νομοθεσία να βρίσκεται στο χώρο του σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να φροντίσουν γι’ αυτό.Σε περίπτωση ανάγκης επικοινωνίας  των μαθητών/τριών με τους γονείς μπορούν να χρησιμοποιούνται τα τηλέφωνα του σχολείου.Τονίζουμε ότι αν μαθητής/τρια παραβεί τον κανόνα τότε θα επιβάλλονται ποινές και το τηλέφωνο ή η συσκευή θα αφαιρείται, θα φυλάσσεται από την Διευθύντρια του σχολείου και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα την επόμενη μέρα.

 4. Βία και σχολικός εκφοβισμός

 H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ευγένεια και η συνεργασία. Με τη συμπεριφορά τους μαθητές/τριες την πραγματική οικογενειακή και κοινωνική τους αγωγή. Η απρεπής συμπεριφορά του μαθητή/τριας , η χειροδικία,οι υβριστικοί χαρακτηρισμοί, η άσκηση σωματικής και ψυχολογικής βίας προς άλλους μαθητές, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται από την Διευθύντρια του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση ενημερώνεται ο κηδεμόνας.

 5. Ποιότητα και αισθητική του σχολικού χώρου

 Ένας από τους στόχους του σχολείου  είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας,κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Γι’αυτό οι μαθητές/τριες πρέπει να φροντίζουν και να διατηρούν τους χώρους καθαρούς, να μη γράφουν στα θρανία και στους τοίχους και να μη προκαλούν φθορές στα έπιπλα, στο εποπτικό υλικό κλπ. Κάθε μαθητής/τρια είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται πειθαρχικά. Παράλληλα οι γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν την ζημιά διότι το σχολείο έχει συνεχώς τρέχουσες ανάγκες για την λειτουργία του και δεν μπορεί να δαπανά χρήματα για παράλογες ζημιές. 

 6.Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες- περίπατοι

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, εκπαιδευτικών επισκέψεων, περιπάτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής, την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα καθώς και την ψυχαγωγία τους.Όλοι οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν, οφείλουν να συμπεριφέρονται όπως επιβάλλει η μαθητική τους ιδιότητα.

 7. Βλαπτικές συνήθειες – εμφάνιση

 Το Σχολείο έχοντας υποχρέωση να προστατεύει την υγεία των μαθητών και να καταπολεμήσει με αποφασιστικότητα την απόκτηση βλαπτικών συνηθειών ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ το κάπνισμα, όχι μόνο στο σχολικό χώρο αλλά σε κάθε δραστηριότητα εκτός αυτού. Τέλος στο ντύσιμο και γενικώς στην εμφάνιση των μαθητών/τριών καλό θα ήταν να αποφεύγονται οι ακρότητες!

 Οφείλουμε να τονίσουμε ότι αν παρατηρηθεί, μαθητές/τριες να παραβαίνουν συνεχώς τους κανόνες, να εμποδίζουν το έργο του Σχολείου και η συμπεριφορά τους να είναι βλαπτική για τους συμμαθητές τους, τότε είναι αναγκαίο να επιβληθούν ποινές οι οποίες κλιμακώνονται μέχρι και την απομάκρυνση του μαθητή/τριας από το Σχολείο σύμφωνα πάντοτε με την ισχύουσα νομοθεσία και με τις αρχές της παιδαγωγικής αντιμετώπισης.

 Αγαπητοί γονείς

 Ο Σχολικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

              Με εκτίμηση

 

   Ο Σύλλογος διδασκόντων

Η αναπληρώτρια  Διευθύντρια

 

        Βασιλική Βέτσικα

You are here: Home Ανακοινωσεις Ανακοινώσεις Αγιασμός Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022