Διδακτική Επίσκεψη στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη 03/04/2023

 

0-02-05-22c54b3b119c9528e3de63946bb044c5a613f5170c0e6594fd35d6bc79fb9079 1c6db18ebc2af4Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,

Τη  ΔΕΥΤΕΡΑ 03 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023, η Β΄Τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη στον Πειραιά. Τα τμήματα συμμετείχαν σε διαφορετικά προγράμματα και συγκεκριμένα το Β1  συμμετείχε στο πρόγραμμα "Τι γνώμη έχετε  για τα Greeklish?" Το τμήμα Β2 συμμετείχε στο πρόγραμμα " Δεν πρέπει να περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριλιπτικη συμπεριφορά".

Μπορείτε να δείτε το φωτογραφικό υλικό κάνοντας κλικ εδώ

Λίγα λόγια για τα προγράμματα

ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ : TI GNWMH EXEIS GIA TA GREEKLISH? ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ

Τα Greeklish, ως γραφηματική απόδοση της ελληνικής γλώσσας με λατινικό αλφάβητο, είναι διαδεδομένα μεταξύ των χρηστών ηλεκτρονικών μέσων, ιδιαιτέρως των νέων. Η χρήση του λατινικού αλφαβήτου στην ψηφιακά διαμεσολαβημένη γραπτή επικοινωνία θεωρήθηκε η προσφορότερη πρακτική την εποχή που οι ελληνικοί χαρακτήρες δεν υποστηρίζονταν από τα λογισμικά των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι τεχνολογικοί περιορισμοί ως προς την «αναγνώριση» των ελληνικών γραμματοσειρών έχουν σε μεγάλο βαθμό εκλείψει. Λόγοι επικοινωνιακοί, συμβολικοί, η συνήθεια ή η μόδα διατηρούν σε χρήση αυτόν τον συμπληρωματικό κώδικα. Δείγματα γραφής της ελληνικής γλώσσας με λατινικούς χαρακτήρες συναντούμε ήδη σε λογοτεχνικά κείμενα του 17ου αιώνα. Ωστόσο, το σύγχρονο φαινόμενο των Greeklish, με διαφορετική κοινωνική και επικοινωνιακή κατανομή, έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον -ενίοτε δε και τα πυρά- της εκπαιδευτικής κοινότητας, των μέσων μαζικής ενημέρωσης αλλά και των γλωσσολογικών κύκλων. Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές να διερευνήσουν το φαινόμενο των Λατινοελληνικών ως προς τις πρακτικές και ιδεολογικές παραμέτρους του. Επιμέρους στόχο αποτελεί η καλλιέργεια μεταγλωσσικής επίγνωσης, ώστε να επιλέγουν συνειδητά αν και σε ποιες περιστάσεις θα χρησιμοποιήσουν τα Greeklish στις γραπτές ηλεκτρονικές τους επικοινωνίες, να συνειδητοποιήσουν τους λόγους προτίμησης ή αποφυγής τους, τις συνέπειες από τη χρήση και διάδοσή τους. Επιδιώκεται οι μαθητές/-τριες να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα διαφορετικά συστήματα μεταγραφής και να διαμορφώσουν εμπεριστατωμένες στάσεις απέναντί τους. Με αφορμή σύντομα, αυθεντικά κείμενα γραμμένα σε Greeklish, οι μαθητές/-τριες παρατηρούν το προφίλ των συντακτών/ομιλητών και την ορθογραφική ανομοιογένεια στη μεταγραφή των ελληνικών με χαρακτήρες του λατινικού αλφαβήτου, σύμβολα και αριθμούς. Δουλεύοντας σε ομάδες καλούνται να επεξεργαστούν κείμενα γνώμης και βίντεο σχετικά με τα Greeklish, με σκοπό να διακρίνουν χρηστικές και ιδεολογικές παραμέτρους του φαινομένου (περιβάλλοντα, αιτίες, συνέπειες χρήσης, αξιολογικές στάσεις), να κατηγοριοποιήσουν τα σχετικά επιχειρήματα υπέρ ή εναντίον της χρήσης και να προβληματιστούν πάνω σε αισθητικές και ιδεολογικές προεκτάσεις της.

 

ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ : ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ: ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗ ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΙΠΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δεν Περισσεύει κανείς: καλλιεργώντας την θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά» στοχεύει στην καλλιέργεια θετικών στάσεων και συμπεριφορών, εστιάζοντας στην αξία του «συν-παίζειν» και του «συν-εργάζεσθαι» αφήνοντας στην άκρη το άγχος του ανταγωνισμού και της επίτευξης της νίκης. Η συνεργασία είναι μία από τις κεντρικές αρχές και αξίες της Εκπαίδευσης για την Ειρήνη. «Αν η συνεργασία ήταν η κυριότερη μορφή συμπεριφοράς σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας – από την οικογένεια και τις κοινότητες έως ολόκληρα έθνη και κράτη – η ανθρωπότητα θα ήταν ένα μεγάλο βήμα πιο κοντά στην Παγκόσμια Ειρήνη». Οι δραστηριότητες του προγράμματος αντλούνται από τη βιωματική εκπαίδευση, από κλασικά παραδοσιακά παιχνίδια, την Εκπαίδευση για την Ειρήνη κ.α. και εστιάζουν στην ευγενή άμιλλα, την συνεργασία και τη «συνενοχή». Μέσω του προγράμματος οι μαθητές παίζοντας και δημιουργώντας επεξεργάζονται βασικές αξίες της συνύπαρξης και αναστοχάζονται σε σχέση με το πως μπορούν να είναι δημιουργικοί μέσα στους ορισμένους και απαραίτητους κανόνες. Η φιλοσοφία των δραστηριοτήτων βασίζεται στην ισότητα και αφήνει στο περιθώριο την συνηθισμένη αρχή του ανταγωνισμού «εγώ είμαι καλύτερος γιατί εσύ είσαι χειρότερος».

 

 


 

 

 

 


 

Επέτειος 25ης Μαρτίου 2023

 

Presentation1

Αγαπητοί γονείς και Κηδεμόνες,

 Το σχολείο μας τίμησε και φέτος την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 με δραστηριότητες στο σχολείο την επιμέλεια των οποίων είχε η καθηγήτρια Τσιραγάκη Καλλιόπη. Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές μας που για άλλη μια φορά τίμησαν το σχολείο μας με την παρουσία τους  στην παρέλαση υπό την καθοδήγηση της γυμνάστριά τους Καγιά Ελένης.

 Μπορείτε να δείτε το φωτογραφικό υλικό κάνοντας κλικ εδώ


                                                                                        

Ηετιώνεια (στρατιωτική) Πύλη Πειραιά 26 Μαρτίου 2024

 

PEIRAIAS

Αγαπητοί γονείς και Κηδεμόνες,

 Την Τρίτη 26 Μαρτίου τα τμήματα Γ1 και Γ3 του σχολείου μας επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Ηετιώνειας Πύλης στον Πειραιά και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Από την Ηετιώνεια στο Καστράκι και από τον πελοποννησιακό πόλεμο στη μικρασιατική καταστροφή»  

Ιστορίες πολέμων και προσφυγιάς στον αρχαιολογικό χώρο της Ηετιώνειας Πύλης (Νέο πρόγραμμα, αφιέρωμα στα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή)

 Μπορείτε να δείτε το φωτογραφικό υλικό κάνοντας κλικ εδώ                                                                                         

Επέτειος 25ης Μαρτίου 2024

 

IMG 7291

Αγαπητοί γονείς και Κηδεμόνες,

 Το σχολείο μας τίμησε και φέτος την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές μας που για άλλη μια φορά τίμησαν το σχολείο μας με την παρουσία τους  στις επετειακές εκδηλώσεις και στην παρέλαση.

 Μπορείτε να δείτε το φωτογραφικό υλικό κάνοντας κλικ εδώ


                                                                                        

You are here: Home Ανακοινωσεις Γεγονότα